top of page

האם את קשובה לעצמך?

האם את קשובה לעצמך? האם את יודעת מה נכון לך?

הוא היה יפה תואר, שידר בטחון עצמי עז ותחושה שיכול לעשות הכל. היא גדלה בבית קשה יום, עם מלחמות רבות בין ההורים, ילדות לא פשוטה שהשפיעה מאוד על הדימוי העצמי שלה, על הקשרים החברתיים שלה .. עד לתחושת "ברווזון מכוער" אישית בכל תחומי חייה. והוא הגיע לחייה ממש מעט לפני שנישאה לבחור אחר, רק כדי לברוח מבית הוריה. היא לא יכלה להאמין שיפיוף כזה עם בטחון עצמי בשמים, בוחר דווקא בה. וכך התפתח קשר לא ברור והרסני. הבחור רק דאג להעצים את עצמו יותר ויותר, מצא חן בעיניו שיש בחזקתו סוג של "משרתת" , שבגלל הבטחון העצמי הנמוך שלה, ידע לקחת ולמעוך עוד... כאילו היתה רק חפץ נוסף שרכש בחייו. צרכיה ורצונותיה לא נחשבו והכל קרה בעיניו ודרכו בלבד. החתונה לא איחרה להגיע והיתה כהערת אגב מצידו: "אנחנו מתחתנים...". 3 חודשים בלבד אחרי החתונה – הריון!

רק כשהיתה בחודש הרביעי להריונה והתחילה להרגיש את העובר בבטן. התעוררה! הבינה שכך אי אפשר להמשיך.. מילא היא מונמכת, לא נחשבת, מרגישה כמו חפץ... המון שאלות התחילו להציק לה... האם כך היא רוצה לגדל את ילדיה? האם זה המודל חיקוי הנכון? האם הוא יהיה אבא טוב? האם היא תוכל כך לתפקד כאמא?... ועוד ועוד שאלות חשובות, קיומיות, מעירות, מטלטלות! ואז פעם ראשונה שגמלה בליבה החלטה מודעת וברורה! אחכה עד אחרי הלידה ... ואז אתגרש. מאז היתה פוקר פייס וכולם חשבו שהכל בסדר... "הזוג מהאגדות" כך חשבו כולם.

נולדה תינוקת קטנה ובריאה . היא הרגישה שזה ממש פלא שמשהו קסום כזה בכלל גדל בתוכה, והחיוך של התינוקת היה ממיס ורק חיזק את ההרגשה שכך .. עם בעלה.. אי אפשר להמשיך! ולמרות הכל בחרה לנסות להציל את הזוגיות ולאפשר לתינוקת לגדול במשפחה נכונה ובריאה עם אבא ואמא שחיים בהרמוניה ביניהם... מה שהיה חסר לה כל כך! אזרה אומץ וביקשה ממנו ללכת יחד לטיפול זוגי. הוא הסכים בתנאי שהוא בוחר את המטפל.

וכך נפגשו דרכינו. לא הכרתי אותו קודם לכן, ובטלפון אמר שהגיע דרך המלצות. פגשתי זוג שבהחלט נראה שבו הגבר שולט בכל, ואישה כנועה לצידו. כששאלתי מדוע הגיעו אליי, הופתעתי לשמוע את הגבר בנחרצות "אנחנו פה כי היא לא נורמלית, היא חושבת שאפשר לשנות משהו, היא לא בסדר, היא... והיא ... והיא...הבנת? ועכשיו את מוזמנת לטפל בה לבד.. לי אין מה לעשות כאן!" קם ויצא מהחדר. וואו! זה היה מטלטל. מאוד. מודה שזו פעם ראשונה שנתקלתי בתגובה כזו. כשבחנתי את הבחורה שנשארה לבדה בכסא, מכונסת "ומשתבללת " בתוך עצמה, ליבי נכמר עליה. יחד עם זאת הרגשתי שיש רק דבר אחד שאוכל לעשות למענה בשלב זה , הדבר היחיד הנכון עבורה! התקרבתי אליה, הושטתי לה יד לקום מהכסא, ליוויתי אותה לכיוון הדלת ואמרתי בעוצמה – "אני לא יכולה להמשיך איתך את הטיפול". למבוכתה ושאלתה מדוע ושאין לה איש בעולם שיכולה לדבר איתו.... עניתי: מה היתה מטרת הטיפול? ענתה: טיפול זוגי. השבתי בחיוך מנחם: כשתדעי מה ואיך את רוצה להמשיך את חייך את מוזמנת לחזור לכאן. עוד הוספתי שהפגישה הזו הינה ללא עלות. היא יצאה מתוסכלת ועם בכי קורע את הלב. הרגשתי את תחושת הנואשות שלה ואת התסכול הגואה. מאז עברו 4 חודשים ולא שמעתי ממנה כלום. למרות שהיו פעמים שהיא עלתה במחשבותיי, עצרתי את עצמי מלכתוב לה. זה חלק מההתמודדות והתובנות שלה. אני לא יכולה לזרז תהליכים כשעדיין אין בשלות לכך מצידה.

ואז הגיע ממנה הטלפון המיוחל!! בקול מהוסס היא אמרה שעזבה את הבית שבוע אחרי פגישתנו, חזרה לבית הוריה עם התינוקת, התחילה לעבוד אחרי חופשת הלידה, והיום היא מנסה למצוא את חייה מחדש... היא הודתה לי על כך שהפגישה הקצרה שלנו היא זו ששינתה את התובנה העמוקה בחייה להבין שטיפול זוגי לא יכול להתקיים כשאין עם מי !! והטיפול היחיד שהיא יכולה וצריכה זה עבור עצמה ועבור התינוקת המקסימה שלה.

מפגש שבועי, 4 חודשי טיפול. זהו!

זה כל מה שהיתה צריכה כדי לחוות את עצמה מחדש, לקבל את הכלים המתאימים לה, להקשיב לתמרורים שבתוכה, לראות את הדרך שנכונה לה.

כן היו המון דמעות, תסכולים, חוסר אמונה, הרגשה שתיכף היא נשברת, שהכל מתפרק, שהיא פוחדת ונסוגה.... והדרך היתה מאוד מאוד מאתגרת ולא פשוטה. אך לא ויתרתי לה ולא ויתרתי עליה!

פירות עמלי לא איחרו לבוא ובפעם הראשונה בחייה , אחרי מספר חודשים , היא סוף סוף נכנסה עם חיוך והרגישה מאושרת. היה נראה שהבטחון העצמי שלה מתגבש. החיוך על פניה הקורנות ותנועות גופה הנינוח כבר שידרו שהיא במקום אחר בחייה.

וכך כשהיא מודעת לעצמה, עם תובנות מדהימות, מלאת אופטימיות וכלים מדויקים להמשך חייה כאישה וכאמא יצאה מהמפגשים לדרכה החדשה.

מידי פעם, אחת לחודש חודשיים, הגיעה למפגשי חיזוק, והיה תענוג צרוף לראותה מחייכת ברוגע, עם עוצמה ושלווה פנימית, עם תובנות של אישה שהתבגרה וחווה וחיה את החיים שאפילו לא העזה לחלום עליהם לפני כן. מאחלת לכל אחת ואחת לא לוותר על עצמה! לכל אחת יש זכות לחיות חיים מאושרים ובריאים, מלאים בבטחון, הערכה ואהבה.

זה הזמן לבחור בך!

סמדר בר עוז – מטפלת רגשית נייד: 052-2236796 מידע נוסף באתר: Smadar-baroz.com

נושאים חשובים
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
    bottom of page