top of page

ההורים שלי זרקו אותי מהבית!


ההורים שלי זרקו אותי מהבית !!😥

התייפחה דיקלה (שם בדוי כמובן) שפנתה אליי בדמעות ותסכול עצום.

דיקלה בת 24, היתה בזוגיות בשנתיים האחרונות, עם בחור בן גילה. והם גרו יחד בשנה האחרונה.

על פניו וכפי שאחרים אמרו, נראה שהזוגיות שלהם בסדר, ועודדו אותם להתקדם לעבר חתונה. אך דיקלה הרגישה שמשהו חסר והיא חיה בפספוס עצום של חייה בשנים האחרונות. אם כי לא ידעה לשים את האצבע על מה חסר.

אם אדייק במילותיה :"אני חיה בתחושה של מבוי סתום והרגשה שככה אי אפשר להמשיך לגור יותר יחד. אני מתוסכלת, כועסת, מבולבלת, לא מצליחה למצוא את השקט שלי, ובעיקר לא מבינה מה השתנה ולמה!?"

דיקלה ביקשה מבן הזוג שלה פסק זמן לעצמה לתקופה מסוימת, אך הוא לא ידע לקבל את זה, נעלב והחליט לסיים את הקשר בטענה שהיא לא החלטית ולא בשלה לזוגיות.

דיקלה המשיכה בחייה מספר חודשים כשהיא מרגישה מתוסכלת ולא מבינה מה קורה לה.. אך להפתעתה גם חשה הקלה עצומה מעצם הפרידה.

בנסיון להבין קודם את עצמה... דיקלה זנחה לתקופה זו את רעיון הזוגיות, והחלה לחפש תחביבים, ופעילויות שמתאימות לה בחיים... ואז.... כעבור מספר חודשים זה קרה!

דיקלה פגשה את טלי... הבטן שלה התכווצה בהתרגשות והקשר ביניהם הפך לחברות מיוחדת . בשלב זה עוד לא מוסברת לאף אחת מהן. כעבור שנה הן כבר לא יכלו להתעלם מהמשיכה ביניהן , והחליטו לקחת את זה לשלב אחד נוסף בחייהן ולהצהיר על הקשר הזוגי החדש שהתהווה.

אך הדברים לא היו פשוטים כל כך. כשדיקלה באה בהתלהבות להוריה ושיתפה שסוף סוף מצאה את עצמה, והבינה למה הדברים השתבשו לה בזוגיות.... תגובת הוריה היתה נסערת ביותר, והמפגש הסתיים כעבור מספר דקות במשפט "גידלנו אותך לערכים אחרים ואת יורקת לנו בפרצוף. תצאי מהבית ואל תחזרי. מבחינתנו את כבר לא הבת שלנו יותר."

אצל טלי לעומת זאת, המצב היה שונה. הוריה קיבלו אותה בחיבוק, שמחו שהיא מאושרת ותמיד יהיו לצידה בכל שתבחר לעשות.

וכך בעצם פגשתי את דיקלה. מתוסכלת, בוכה, לא מאמינה שזה קורה לה הסיוט הזה. אחרי קשר שלדבריה היה מעולה עם הוריה כל השנים .... הכל התנפץ לרסיסים.

במפגש הראשון הכנתי עבור דיקלה "מפת לידה" אישית וייחודית בעזרת שמה ותאריך לידתה (שקיבלתי ממנה מראש). מפה זו, והמפגשים שלאחר מכן איפשרו לנו יחד להבין ולהרגיש מה מניע את דיקלה לפעולה / מחשבה / רגש ומה עוצר או חוסם אותה! מה הרצונות , הצרכים והאפשרויות הנכונות ביותר העומדות לרשותה. ומה הם דרכי הפעולה המדויקים עבורה.

אחרי מספר מפגשים, ועבודה קשה, דיקלה נכנסה עם חיוך מסתורי... ואמרה "זה עובד! זה כמו לכוון מסלול מחדש!... לא האמנתי שדברים ישתנו מהר כל כך סביבי, כשהשינוי העיקרי יהיה אני. אני אוהבת את עצמי החדשה! משודרגת, מדויקת, מכוונת, ובעיקר יודעת לבקש ולקבל את מה שאני רוצה!" ו... אני עוברת לגור עם טלי!!! סיפרה בהתרגשות. דיקלה הוסיפה שההורים של טלי, זוגתה, מקבלים אותה כמו עוד בת שלהם ועוטפים אותן באהבה.

בהמשך הטיפול, כשדיקלה כבר הרגישה שלמה עם עצמה וללא חשש מביקורת חיצונית ... הועלתה האפשרות למפגש משותף עם הוריה.

הוריה הסכימו בהיסוס, לבוא למפגש משותף. מפגש שהיה טעון רגשית, לווה בחששות של כולם אך עם מטרה ברורה של דיקלה, לפחות להעביר את המסר של שלמות עם עצמה ושזו לא עוד גחמה של התבגרות.

וכן עברו עוד מספר מפגשים משותפים. לקח זמן לכולם לעכל ולבנות מחדש את הקשר שהתערער. אך לבסוף השקט וההרמוניה הוחזרו לביתם. ההורים של דיקלה הרגישו שדיקלה מאושרת, הפנימו שזה לא קשור לערכים עליהם גדלה ויצאו לבסוף עם חיבוק ורצון לפגוש גם את טלי זוגתה.

לפעמים, הכל נראה לנו מעיק ושחור, ואנו מוצאים את עצמנו בלופ של התנהגויות שאפילו לעצמנו אינן ברורות. מגוון הכלים שאני מקנה מאפשר להתחבר לרגש, להקשיב ללב, לחוכמה הפנימית, ללטף ולעורר מבפנים ולהעצים את הרגש והביטחון מתוך הידיעה שיש בכל אחד מאיתנו, את היכולות לבחור, ליצור, לשנות ולרפא.

תודה על הזכות שניתנה לי להצטרף לרגעים במסע המעניין של מטופליי כדי להקשיב, ללוות, להכיל, לכוון.

סמדר בר עוז - מטפלת רגשית נייד: 052-2236796

נושאים חשובים
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
    bottom of page