top of page

האם אני נאמנה לעצמי?

האם אני נאמנה לעצמי?! שאלה רות (שם בדוי).

רות בת 40, גרושה כ 10 שנים עם 2 בנות בגיל העשרה ובפרק ב' בחייה עם גבר שמאוד דומה לסטטוס המשפחתי שלה. הם בחרו שלא לגור יחד, בגלל הילדים ואמרו שכך עדיף.. שכל אחד יגדל את ילדיו כראות עיניו. אך רות, בתוך תוכה תמיד ראתה את עצמה במגורים משותפים עם בן זוג. משפחה לכל דבר.

הקשר הזוגי בסה"כ היה טוב לדבריה. אך לא יותר מזה. היתה תחושה של בינוניות, ציפיות של רות שהיו רחוקות מהמציאות היומיומית שלה לגבי זוגיות, הרגשה של לבד רוב הזמן.

את רות העסיקו שאלות רבות... האם שינוי ציפיות והתחושה של לקבל את המצב כמו שהוא הם נכונים לי? האם זה ויתור, התפשרות על בינוניות? האם זה מה שאני באמת רוצה?

הציפיה לדברים שיקרו שקשורים בצד ג'... הם בבחינת המתנה ואפילו הגבלה, תלות באחר מאחר ואין זה בידינו בכדי לממש... אז להמשיך לצפות? להמתין בסבלנות? לקוות? האם שינוי הציפיה משמעה כאובדן או ויתור של תקווה...?

אחרי 3 שנות זוגיות כזו, הגיעה רות לנקודה שבה כבר ויתרה שמשהו שמאוד רצתה יקרה... מגורים משותפים... באמת שינתה את הציפיות מהקשר הזה. ואפילו השלימה עם הרעיון.

אך פתאום תפנית.... רות הרגישה כמו ברעידת אדמה כשבן הזוג שלה הציע לה לעבור לגור יחד. השיקול העיקרי שלו היה כלכלי... של ניהול בית אחד במקום שניים.

הנה זה אוטוטו צפוי לקרות והחלום אמור להתגשם... ואז צפו ועלו המון שאלות... האם לא פספסנו את המועד... איבדנו את התזמון? ולמה פתאום התחושה כזו כבדה אולי באמת משהו מתוכי אבד?

רות שיתפה אותי במצוקתה. לא ידעה להחליט מה היא רוצה. הרגשות געשו והיה בלבול עצום בחייה.

פתחתי בפני רות מפת לידה בריאתית, לפי שמה ותאריך הלידה. מפה שמציגה את מפת דרכיה האישיות, את הכלים הייחודיים שלה. יחד גילינו את הקשיים ,העוצמות והחוזקות. את התכונות שמאפיינות את רות, את הפחדים הכמוסים, את הכוחות הפנימיים.

דרך מפת הלידה והמפגשים המשותפים הבנו מהן האפשרויות העומדות בפני רות, איך בוחרים ומגדירים את הדרך הנכונה ביותר לרות, מבלי להרגיש תקיעות או פחד. איך לבצע את מה שמדויק עבורה, ואיך לבטא את עצמה בדרך הייחודית שלה ולהשיג את כל מה שהיא רוצה בתקופה זו של חייה. מבלי לוותר על עצמה. מבלי לוותר על חייה.

רות הבינה שצומת הדרכים אליה הגיעה היא הרבה מעבר לרצון הפנימי שליווה אותה שנים ארוכות של מגורים משותפים עם בן הזוג ופתאום עצם הרעיון הבהיל אותה כל כך.

רות בחרה לסיים את הקשר עם בן הזוג הנוכחי, מתוך הידיעה הפנימית שמגיע לה טוב יותר והרבה מעבר לשיקולים כלכליים. מתוך בחירה והבנה שעדיף לה להיות לבד עם עצמה ובנותיה.... מאשר להרגיש לבד בתוך המערכת הזוגית הנוכחית.

מתוך ידיעה שרק אם תשחרר את הבינוניות בחייה תוכל לזמן בבוא הזמן את בן הזוג הנכון לה יותר. בן זוג שתוכל באמת לחיות במחיצתו חיים מלאי משמעות. מבלי לחיות בתחושה של על יד ופספוס של חייה.

תודה על הזכות שניתנה לי להצטרף לרגעים במסע ובמשא המעניין של מטופליי כדי להקשיב, ללוות, להכיל, לכוון, להעצים ולדייק.

סמדר בר עוז מטפלת רגשית

נייד: 052-2236796 אתר: www.smadar-baroz.com

נושאים חשובים
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
    bottom of page