top of page

זוגיות - להישאר או להיפרד?


הגיע אלי זוג ! עם השאלה להישאר או להיפרד?

בני הזוג , סיגל וגיא (כמובן שמות בדויים) בגילאי ה 40 בפרק ב של חייהם. לכל אחד ילד מנישואין קודמים + 2 בנות קטנות משותפות והם גרים יחד בעשור האחרון. מורגש שסיגל מתאמצת ביותר לטובת מערכת היחסים הזו: מכוונת את כל תשומת הלב המשאבים והאנרגיות שלה, שומרת על חיוביות למרות הקשיים שבדרך, בדמעות חונקות נאחזת ברסיסי הזוגיות האחרונים... עד לאחרונה סיגל היתה גם "שרת התרבות" בזוגיות וניסתה ליצור בילויים משותפים או מכנה משותף כלשהו שיחזיק את הקשר ביניהם, מנסה להחיות את האהבה או לפחות לשמור על חברות וקשר חיובי. בשנה האחרונה הרגישה שאין טעם ליזום דברים עם גיא כי כבר אין שיתוף פעולה מצידו, לכל מקום שהם קובעים הם מגיעים ברכבים נפרדים, גיא לדבריה, בוחר להגיע ישירות מהעבודה... ולדבריו "לנצל את השעות לעוד קצת עבודה".... כן סיגל עובדת גם קשה בחוץ ולמען האמת אפילו מרוויחה טוב יותר מבעלה... וכסף זו לא הבעיה ביניהם... לדברי סיגל, בשנים האחרונות היא מוצאת את עצמה ... לבד! בתוך הזוגיות הזו! כדי לנסות לנטרל את התחושה הזו היא מנסה לחיות בהשלמה, לצאת מידי פעם למפגש עם חברות, חדר כושר וחוגים שונים בשעות שהילדות בקאנטרי. ויחד עם זאת מאוד חשוב לסיגל לטפח את הזוגיות ושתהיה חלק משמעותי בחייה.

גיא מצידו...נראה כבוחן מהצד... לא ברור מה רוצה לגבי הזוגיות הזו... כששאלתי ישירות... ענה "הכל בסדר אצלי. לא רואה בעיה בזוגיות. אני פה בגלל אשתי.. ". אחרי שאלות מעמיקות יותר ומתוך הבנה שלגיא קשה יותר להתמודד ולהביע את עצמו באופן רגשי, גיא אמר שהוא לא רואה את חייו בלעדי סיגל והיא חלק חשוב ביותר בעולמו ... "אני רואה אותנו מזדקנים יחדיו" אמר בכנות וגרם לסיגל להוריד דמעות של התרגשות .

סיגל פחדה שהקשר הזה כבר הסתיים ואחרי שגיא הבהיר את הנכונות גם מצידו להילחם על הזוגיות הזו... התחלנו בטיפול זוגי מעצים...!!

כפי שהסברתי לבני הזוג, בטיפול זוגי אין מפגשי קסם! יש עבודה משותפת וקשה של שני בני הזוג בתוך הזוגיות כדי להפוך את הזוגיות מלא-מודעת למודעת ולשמור על האינטרס המשותף שלהם בזוגיות. הגדרנו לנו מטרות לטיפול .. שחלקן העיקרי : *להקנות "ארגז כלים" להתמודדות עם קונפליקטים. *ליצור מרחב, מאפשר מקשיב ותומך דרך תקשורת יעילה *ליצור אוירה של ביטחון וכבוד הדדי בקשר הזוגי. *‏ועוד...

לאן יוביל הטיפול הזוגי את סיגל וגיא... קשה לומר בשלב זה... וזה בעיקר תלוי ברצון שלהם ובעבודה המשותפת להחיות ולשמור על הזוגיות הזו.

מה שבטוח הוא שבתהליך זה שניהם יהיו מועצמים גם באופן אישי ומתוך החוזקות האלו יוכלו גם לתרום יותר לזוגיות שלהם.

אשמח להיות חלק גם מהמסע והמשא שאתם עוברים ולצייד אתכם בארגז כלים שנכון לכם להמשך הדרך לחיים משמעותיים יותר עבורכם. כיחידים וכבני זוג.

זה הזמן לבחור בך / בכם!

סמדר בר עוז - מטפלת רגשית נייד: 052-2236796

נושאים חשובים
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
    bottom of page